Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

4 handige tips om uw mobiele conversies voor E-commerce te optimaliseren

4 handige tips om uw mobiele conversies voor E-commerce te optimaliseren
De E-commerce-industrie heeft in de loop van de jaren een fenomenale groei doorgemaakt en de wereldwijde E-commerce omzet wordt dit jaar geraamd op 2.290 biljoen, volgens 1 eMarketer. Als een E-commerce ontwikkeling consultant hebben we bedrijven in staat gesteld concurrentievoordelen te behalen met de nieuwste E-commerce oplossingen.

Op dit moment hebben veel E-commerce websites te maken met een veelvoorkomend probleem, dat wil zeggen dat ze veel verkeer ontvangen van mobiele gebruikers, maar hun conversiepercentages zijn laag omdat de meeste van hen geen aankopen via mobiele apparaten voltooien.

Voordat we onze zoektocht beginnen om de vraag “Hoe verbeter je E-commerce conversiepercentages voor mobiele apparaten?” te beantwoorden. Laten we eerst eens kijken naar de redenen waarom de Desktop nog steeds de conversiekoersen domineert.

Waarom desktop conversiepercentages de mobiele overtreffen?

Ondanks het feit dat het aantal mobiele gebruikers in de loop van de jaren exponentieel is toegenomen, loopt mobiel verkeer in op desktop verkeer of overtreft het zelfs. Echter lopen mobiele conversies nog steeds achter op het niveau van desktop conversies.

Laten we de redenen achterhalen die het desktop-platform intuïtiever maken voor gebruikers en waarom ze deze liever gebruiken om hun aankopen te voltooien:

  • Pagina’s en items worden meestal snel geladen, omdat de internetverbinding op het bureaublad meestal sterk is.
  • Het hoofdmenu is, met meerdere categorie-opties, groot en prominent aanwezig en is gemakkelijk toegankelijk.
  • Zoekbalken zijn vaak robuust en prominent; dus dit geeft een naadloze ervaring weer.
  • Productcategorie feeds met meerdere producten zijn duidelijk zichtbaar, allemaal tegelijk of met geavanceerde filteropties.
  • Biedt een groot en gedetailleerd overzicht van productafbeeldingen.

In feite hebben E-commerce ontwikkelaars meer ervaring met het creëren van gepolijste winkelervaringen voor desktop-platformen, omdat hun doelgroep weet wat ze kunnen verwachten. Zelfs met een beetje kennis van hoe je een computer moet bedienen, hebben ze eenvoudig toegang tot een E-commerce website via desktop.

Bovendien zorgt een stabiele internetconnectiviteit op desktops voor snellere laadtijden, wat op zijn beurt weer leidt tot een toename van verkoop conversies.

Bovendien is ruimte geen beperking op een desktop-platform; UI-ontwerpers kunnen wegkomen met een groter canvas om mee te werken. Dit betekent meer menu’s; grotere afbeeldingen en meer producten zouden leiden tot verbeterde gebruikerservaring.

Hier zijn enkele bewezen tips van ons team van E-commerce ontwikkeling experts om de conversiepercentages voor mobiele E-commerce te verbeteren:

#1 Prioriteit geven aan website-prestaties

U moet zich goed bewust zijn van dit feit dat tijdens het browsen via het mobiele apparaat de trage laadsnelheid zeer frustrerend is. Gegevens van Google Double Click tonen aan dat 53 procent mobiele gebruikers een site verlaten als het meer dan 3 seconden duurt om ze te laden.

Volgens het diepe neurale netwerk van Google, dat een voorspelling nauwkeurigheid heeft van 90 procent, kost een pagina één tot zeven seconden om te laden en de kans  van het bouncepercentage van de bezoeker is 113 procent.

Deze cijfers zeggen meer dan genoeg om het belang van laadsnelheid te benadrukken voor het verbeteren van conversies op mobiele apparaat.

Daarom, als u het bouncepercentage wilt verminderen en veel conversies op uw site wilt waarmaken, werk dan aan het verbeteren van uw laadsnelheid, omdat het van cruciaal belang is voor het verbeteren van de conversiepercentages voor mobiele E-commerce.

Overweeg de volgende tips om de prestaties van websites te verbeteren:

Verlaag de reactietijd van de server

Het duurt langer om uw pagina te laden als uw server er lang over doet om op een aanvraag te reageren. Idealiter duurt het minder dan 200 milliseconden om op een verzoek te reageren. Om de reactietijd van de server te minimaliseren, kunt u deze twee dingen proberen:

(1) Verbeter de configuratie van uw webserver; of

(2) Probeer de kwaliteit van de webhosting service die u momenteel gebruikt te verbeteren.

Gebruik GZip-compressie om de bestandsgrootte te verkleinen

Grote bestanden duren vanzelfsprekend langer om naar de browser te worden verzonden; dus om ervoor te zorgen dat uw site sneller laadt, moet u het aantal bestanden verminderen. U kunt gzip-compressie proberen om de grootte van uw bestanden te minimaliseren, met name voor afbeeldingen.

Vermijd omleidingen

Vaak is de laadsnelheid van de pagina laag vanwege omleidingen omdat ze kostbare milliseconden verbruiken. Probeer ze daarom te vermijden om uw laadsnelheid een flinke boost te geven. U kunt eerst het aantal omleidingen analyseren en vervolgens proberen ze te minimaliseren.

#2 Verfijnde mobiele gebruikerservaring

Als u een geweldige gebruikerservaring op mobiele apparaten kan bieden, kunnen m-commerce conversies verbeteren. Dit houdt in dat gebruikers moeiteloos door uw site kunnen navigeren, de artikelen die ze zoeken gemakkelijk te vinden zijn en het afrekenproces naadloos verloopt.

Zoals hierboven besproken, verbetert een site die snel laadt de gebruikerservaring, maar er zijn ook andere aspecten die bijdragen aan een goede gebruikerservaring. Deze zijn als volgt:

Vereenvoudig uw navigatie

Uw mobiele gebruikers zullen het waarderen als u een naadloze navigatie heeft en ze gemakkelijk vinden wat ze zoeken. Zorg ervoor dat u alle pagina-elementen netjes heeft gerangschikt, zodat gebruikers er op een systematische manier doorheen kunnen bladeren.

U kunt overwegen om de productafbeelding op een pagina prominent weer te geven, gevolgd door prijzen en duidelijk zichtbare CTA-knoppen. Voor meer informatie kunnen gebruikers naar beneden scrollen en de productbeschrijving bekijken. Verderop kunnen ze afbeeldingen van het product vanuit andere hoeken bekijken.

Zorg voor een betere leesbaarheid

Omdat mobiele schermen kleiner zijn, is het een goed idee om de pagina overzichtelijk te houden. Zorg er ook voor dat uw exemplaar leesbaar is en dat klanten het goed kunnen lezen. Vermijd het gebruik van lettertypen die te klein zijn en waarop moet worden ingezoomd om te kunnen worden gelezen.

De kleur van het lettertype moet duidelijk contrasteren met de achtergrondkleur voor betere leesbaarheid. Onthoudt om niet meer dan drie soorten lettertypen te gebruiken.

Verder, voor een betere leesbaarheid, zorg dat de teksten op de juiste manier worden uitgelijnd – centraal uitlijnen van korte stukjes tekst en links uitlijnen van grotere stukken tekst.

#3 Sterke tactiele aanwijzingen voor effectieve interactiviteit

Door een tactiele reactie op uw E-commerce site te bieden, kunt u ook de gebruikerservaring en de interactiviteit verbeteren. Een visuele indicator wanneer een item aan het winkelwagentje wordt toegevoegd, laat weten dat het product met succes aan het winkelwagentje is toegevoegd.

Wanneer gebruikers formulieren invullen, zorgen visuele indicatoren voor een snellere formulier aanvulling en voor een duidelijke indicatie bij de ontvangst order. Ook de nauwkeurigheid van de bestelling verbeterd.

Hoewel tactiele respons belangrijk is voor alle apparaten, is het echter onmisbaar voor mobiele conversies. In vlokkige netwerken kan een actie mislukken vanwege een verbroken netwerkverbinding, tactiele aanwijzingen stellen gebruikers in staat te begrijpen hoe dat is gebeurd en beslissen of ze de bestelling nogmaals moeten proberen in te dienen.

#4 Maak een naadloze uitcheck ervaring

Volgens het Facebook IQ rapport schakelt 26 procent van de shoppers over naar desktops om hun aankopen te voltooien, omdat ze het lastig vinden om persoonlijke gegevens in te voeren op mobiele apparaten. Dit betekent dat het erg belangrijk voor u is om het afrekenproces te optimaliseren en hier zijn enkele tips:

Houd de betaalpagina’s kort en nauwkeurig

Lange checkout-pagina’s kunnen intimiderend zijn voor sommige klanten, omdat ze het heel lastig vinden om op mobiele apparaten te navigeren. U kunt overwegen lange pagina’s op te splitsen in meerdere pagina’s die kunnen worden gebruikt door de knop “Volgende”.

Bovendien kan het bieden van een voortgangsindicator de gebruikerservaring verbeteren, omdat ze weten hoe lang het pad naar het afrekenen in beslag zal nemen en hoeveel stappen er verder zijn.

Minimaliseer velden in het formulier

Uw gebruikers zullen het op prijs stellen als u het aankoopproces voor hen zo eenvoudig mogelijk houdt. Probeer de hoeveelheid informatie die de gebruiker moet invoeren te minimaliseren om een ​​aankoop te voltooien.

Vergeet nooit om hen een optie aan te bieden om te registreren door hun sociale media-account te gebruiken en een naadloze betaalervaring voor uw klanten te creëren.

Voer A/B-tests uit voor het optimaliseren van de CTA-knop

De optimalisatie van CTA-knoppen is van cruciaal belang voor het verbeteren van m-commerce conversies. Maak daarom verschillende versies van uw CTA-knop door kleine wijzigingen door te voeren en een wijziging tegelijk te testen. Door de A en B versie van uw knop te testen, komt u te weten welke versie meer succes heeft.

Tenslotte

De bovengenoemde tips gaan u zeker helpen bij het verbeteren van E-commerce conversies bij uw mobiele doelgroep. Hoe verhoogt u de conversiepercentages van uw mobiele E-commerce? Hoe zorg je ervoor dat de winkelervaring van je mobiele publiek wrijvingsloos is? We horen graag van u; laat hieronder uw opmerkingen achter en wees de eerste om onze lezers te informeren over uw inzichten.

Related Articles

M-commerce stats, feiten en trends om u vooruit te houden in 2018 [Infographic] – Helios Solutions

  • April 13, 2018

Vandaag de dag draait winkelen om online winkelen, in hoge snelheid en slechts één klik verwijderd van het comfort van […]

10 dodelijke fouten die mobiel E-commerce redesign inspanningen vernietigen

  • November 20, 2017
  • 5 min. read time

Beschouwt u mobiele telefoons nog steeds als een aanvullend medium op uw commercie? Zo ja, dan is er geen twijfel […]

Magento vs. Shopify: welke past beter bij de ontwikkeling van uw E-commerce?

  • November 13, 2017
  • 5 min. read time

Het juiste platform kiezen om uw online winkel te runnen is een ware uitdaging in een competitief segment als E-commerce. […]

Leave Comment