Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

Hoe beïnvloeden Chatbots de online ervaringen positief?

chatbot

Er is de afgelopen paar jaar een meedogenloze buzz rond chatbots geweest. Vandaag de dag kunt u er niet meer omheen.Wij van Helios Solutions bieden chatbot-ontwikkelingsdiensten aan onze klanten en we kunnen het vanuit technologisch oogpunt als een voorbijgaande rage beschouwen, omdat het al een revolutie teweeg heeft gebracht in de manier waarop mensen met uw bedrijf communiceren. Onze ervaring is dat de effecten reëel en meetbaar zijn.

Als u nieuw bent bij chatbots en u afvraagt ​​waar deze technologie over gaat, is dit de manier waarop we een chatbot definiëren:

Chatbots zijn een soort van conversationele software die u kunt helpen bij het implementeren van nieuwe engagementstrategieën om uw klanten te overtuigen. Ze zijn een paradigmaverschuiving in menselijke computerinteractie, aangewakkerd door kunstmatige intelligentie (AI). De besten kunnen een klantervaring bieden waarin je niet eens kunt zien of je communiceert met een mens of een chatbot. De verbeteringen in AI hebben het voor chatbots mogelijk gemaakt om zowel de inhoud als de context van vragen en verzoeken van klanten te herkennen.

Waarom winnen chatbots grip?

Chatbots zijn in ontwikkeling sinds de jaren ‘50; Bedrijven zijn deze echter pas de laatste jaren gaan gebruiken om met klanten te communiceren. De verschuiving in hoe mensen vandaag de dag graag contact maken met bedrijven kan ook te maken hebben met de problemen die samenhangen met traditionele online ervaringen.

De meest voorkomende problemen volgens consumenten:

  • Basisgegevens zoals adres, telefoonnummer en dergelijke zijn moeilijk te vinden.
  • Websites zijn moeilijk te navigeren.
  • Het is lastig antwoorden te vinden op simpele vragen.

Bekijk de onderstaande grafiek om meer te weten te komen over de frustraties die klanten hebben ervaren met traditionele online services:

stat

Uw klanten zijn gewend aan het leven in een real-time en on-demand wereld waarin alles slechts één klik verwijderd lijkt te zijn. Daarom raken ze gefrustreerd als ze niet gemakkelijk en snel de informatie kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als gevolg hiervan kunnen ze terechtkomen op de sites van uw concurrenten die de online ervaringen bieden die de hedendaagse consument prefereert.

1

Zakelijke voordelen van het gebruik van Chatbots

Laten we nu eens kijken hoe chatbots een impact hebben op de wereld van klantervaringen en klantenservice.

Mogelijkheid om 24/7 service te bieden

Je chatbot slaapt nooit; vandaar dat het 24/7 klantenondersteuning kan bieden die kostenefficiënt maar toch krachtig is. In de banksector, herformuleren chatbots klantenervaring door dezelfde taken uit te voeren als een live support center agent, zoals het beantwoorden van basisvragen over rekeningsaldi, het corrigeren van een factuur en meer.

Het beste deel is dat chatbots menselijke emoties kunnen herkennen en als het detecteert dat een klant gefrustreerd, boos of van streek is, zou het de communicatie over en weer naadloos overbrengen naar een menselijke agent om het over te nemen. Zodoende kunt u er zeker van zijn dat uw klanten hetzelfde serviceniveau zouden ontvangen als wanneer ze direct in contact zouden staan met elke gemiddelde klantenserviceagent.

Effectieve klantbehandeling

Wij mensen hebben beperkingen in termen van het aantal dingen dat we tegelijkertijd aankunnen. Onderzoek heeft aangetoond dat we ons tegelijkertijd op slechts 3 tot 4 dingen kunnen concentreren. Als we meer dingen doen dan dat, dan zullen we zeker fouten veroorzaken.

Terwijl chatbots gesprekken kunnen voeren met duizenden mensen tegelijkertijd, ongeacht het tijdstip van de dag of het aantal mensen dat contact met het bedrijf opneemt. Elk van hen krijgt onmiddellijk antwoorden. Chatbots elimineert dus het wrijvingspunt in de klantenservice omdat u niet langer naar de wachtmuziek hoeft te luisteren en hoeft wachten op de volgende agent.

Veel bedrijven zoals Domino’s en Taco Bell zetten al chatbots aan het werk voor het regelen van de bezorging van pakketten.

Personaliseer de klantervaring

Chatbots zijn bekwaam in het tegelijkertijd verzamelen van klantgegevens en het bieden van ondersteunende interacties. Ze kunnen als virtuele assistenten fungeren en klantgegevens in realtime naar de klantenservicemedewerker sturen, zodat de vertegenwoordiger de klant op maat gemaakte oplossingen kan bieden op basis van de huidige behoeften, naast de eerdere interacties met uw bedrijf.

Als u een eCommerce-bedrijfseigenaar bent, kunt u de eCommerce-chatbot uitproberen om gepersonaliseerde winkelervaring aan uw klanten te bieden en hun loyaliteit voor uw merk te winnen.

Jerry-Gregoire

Wat zijn de potentiële argumenten tegen het gebruik van chatbots?

De belangrijkste wegversperring die bedrijven verhindert om chatbots te gebruiken, is dat niet alle consumenten klaar zijn om de mens-menselijke communicatie over en weer volledig te verlaten. Sommigen maken zich zorgen dat chatbots een fout maken bij het maken van een aankoop.

Het beste is echter dat u als bedrijf niet wordt overgelaten aan een of / of optie. Je kunt zowel chatbots gebruiken (waar ze logisch zijn) als mens (wanneer ze nodig zijn).

U kunt met onze softwareontwikkelingsspecialisten praten om chatbots op uw website te integreren en het uw klanten gemakkelijk maken om chatbotgesprekken te starten.

3

Doen Chatbots het beter dan andere communicatiekanalen?

Hoewel niet alle consumenten chatbots volledig vertrouwen, bevestigen velen dat het online ervaringen op verschillende manieren verbeterd – met snelheid als grootste voordeel. Het valt niet te ontkennen dat chatbots sneller kunnen reageren op verzoeken dan hun menselijke tegenhangers.

Klanten verwachten vaak realtime antwoord van online chats. Bedrijven kunnen hier het beste uithalen door het te gebruiken in combinatie met chatbots. Wanneer het chatvolume te hoog wordt, kunnen chatbots de klantenserviceagent helpen, zodat de klantervaring er niet onder lijdt.

Chatbots zijn ook een revolutie in de manier waarop u in contact kunt blijven met uw klanten. Ze kunnen helpen om merkentrouw te bevorderen door een e-mail of sms te sturen op de verjaardag van een klant. Of ze kunnen zelfs snel inchecken om te vragen of uw klanten genieten van uw producten of services. Bovendien kunnen intelligente chatbots, aangedreven door machine learning, zelfs meer menselijke ervaring bieden omdat ze nooit gefrustreerd raken door klanten.

Conclusie

Bedrijven ontlenen al veel voordelen aan chatbots en als er nieuwe ontwikkelingen komen in AI, machine learning en natuurlijke taalverwerking, zullen chatbots nog intelligenter worden. Als outsourcing-softwareontwikkelingsbedrijf hebben we veel van onze klanten in staat gesteld veel geld te besparen en tegelijkertijd meer inkomsten te genereren met behulp van de inzet van chatbots.

Hoe staat het met de huidige staat en de toekomst van chatbots? Wilt u er een aanschaffen voor uw bedrijf? Start een gesprek met onze chatbot-ontwikkelingsexperts door hieronder uw opmerkingen achter te laten. Ook u kunt deze technologie gebruiken om voorsprong te nemen op uw concurrenten.

Related Articles

Hoe de waarde in de gegevens van uw bedrijf te ontgrendelen met behulp van kunstmatige intelligentie?

  • March 27, 2018

Een onderneming heeft hedendaags een nieuwe uitdaging; samen met het beheer van financieel kapitaal, menselijk kapitaal en relatiekapitaal, moet het […]

Hoe AI een cruciale rol kan spleen bij het waarborgen van klantensucces?

  • March 21, 2018

Als we zeggen dat uw klanten de hartslag van uw bedrijf zijn, vindt u het dan overdreven? Dat is het […]

Softwareontwikkeling Evolutie: Van Waterval tot Agile naar DevOps

  • July 25, 2017
  • 3 min. read time

Momenteel is de technologische industrie getuige van een reeks nieuwe instrumenten en methoden voor Software Development die als doel hebben […]

Leave Comment