Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

Is Magento 2 het best passende e-commerce platform voor u?

magento ontwikkeling

De e-commerce-industrie wordt met de dag concurrerender omdat u gebruik kunt maken van grotere markten die door internet zijn geopend. Bovendien was het runnen van een online winkel nooit een eitje; het vereist adequate planning en zorgvuldig ontworpen strategieën. U kunt een succesvol bedrijf vergelijken met een goed geoliede machine waarbij de processen en afdelingen als analoog aan de tandwielen kunnen worden beschouwd. Omdat bedrijfsprocessen onderling afhankelijk zijn, is een sterke basis onmisbaar voor een veilige voortgang.

Bent u op zoek naar het beste e-commerceplatform voor uw online onderneming? Onze Magento Certified Solution Specialists suggereren Magento 2 omdat het veel krachtiger is dan zijn voorgangers. Het heeft niet alleen een geavanceerde ontwikkelingsbehoefte, maar ook een intensief migratieproces.

Zoals elke andere technologie, komt Magento 2 ook met zijn voordelen, zwakke punten en beperkingen. In de post van vandaag willen we de voor- en nadelen van Magento 2 beschrijven, zodat u kunt beslissen of dit softwareproduct is afgestemd op uw zakelijke vereisten of niet.

Voordelen van Magento 2

Vraagt ​​u zich af waarom Magento een van de meest vertrouwde e-commerceplatforms is? Laten we dat uitzoeken door een duik te nemen in de voordelen van dit e-commerce platform:

Open source en zelf gehost

Zelf-gehoste e-commerce platforms zijn die welke u zelf downloadt en uitvoert. Meestal zijn dit opensource platforms, wat betekent dat u toegang zou hebben tot de broncode. Voorbeelden zijn Magento, WooCommerce, OSCommerce, et cetera.

Wanneer u op een door uzelf gehost en open source platform zoals Magento 2 rekent, is de verantwoordelijkheid helemaal voor u. Als u echter samenwerkt met een Magento ontwikkelingsbedrijf in India zoals Helios Solutions, kunt u de voordelen van deze technologie gemakkelijk afleiden, tegen voordelige tarieven.

Aan de andere kant: als u kiest voor een gehost e-commerceplatform, biedt het eigenaarsbedrijf u niet alleen de software maar ook de hosting. U hebt echter geen toegang tot de broncode die de software uitvoert; vandaar dat het in de volksmond bekend staat als SaaS (software-as-a-service). Voorbeeld: Shopify, BigCommerce, PrestaShop, etc.

Er zijn verschillende meningen over de bovengenoemde twee verschillende soorten e-commerce software. Het kennen van de voor- en nadelen van elk bedrijf en het tegelijkertijd begrijpen van de aard en de behoeften van uw bedrijf kan echter de sleutel zijn om een ​​gefundeerde beslissing te nemen.

We presenteren een grafiek met het marktaandeel van verschillende e-commerceplatforms wereldwijd in 2017.

E-commerce-Platforms

Van de zelf-gehoste platforms hebben WooCommerce en Magento het grootste deel van de taart en is Shopify toonaangevend onder de gehoste platforms.

Magento voordeel: dit zijn de voordelen van Magento als een open source en zelf-gehost platform:

  • Je hebt de volledige controle over – en eigendom van – uw winkel en u weet ook welke functies op de routekaart staan.
  • U bent vrij om uw winkel aan te passen volgens uw zakelijke behoeften.
  • Omdat u de controle over uw eigen routekaart behoudt, kunt u de gebruikerservaring van uw winkel optimaliseren en uw klanten overtuigen. Met Magento kunt u geavanceerde technologieën, zoals functies voor machinale ondersteuning of augmented reality, integreren in uw webshop.
  • Onderhoud kan duur zijn, maar als u samenwerkt met een Magento ontwikkelbedrijf waaraan u dat uitbesteedt, kunt u de kosten verlagen.

Uitstekende kant-en-klare functies

Magento 2 zit boordevol verschillende functies waarmee u uw bedrijf meteen kunt runnen. Raad eens: zelfs de opensource-versie heeft alles wat je nodig hebt om een ​​webshop te starten en hier zijn enkele van de functies die je kant-en-klaar kunt verwachten:

  • Catalog management functies
  • SEO-functionaliteit
  • Marketing / promotiesuite
  • Orderbeheer (facturering, etc.)
  • Sitebeheer (CMS-functionaliteit, etc.)

Dat is niet alles; u heeft veel meer functies dan we hierboven hebben genoemd. In het startpakket is er echter een bepaald onderdeel dat vaak over het hoofd wordt gezien – het LUMA-thema dat standaard bij Magento 2 wordt geleverd.

Dit thema biedt een optimale gebruikersinterface waarmee u uw webshop kunt lanceren en beginnen met het genereren van verkopen zonder deze zelfs te optimaliseren.

Op andere platforms daarentegen, zou je na het kiezen van het thema alle verschillende functies moeten hebben die via extensies en add-ons in je winkel zijn geïntegreerd. Deze platforms worden niet geleverd met een initiële verpakking zoals Magento.

Verbeterde testmogelijkheden

Wanneer u uw site in productie haalt uit de staging-omgeving, is dit vergelijkbaar met getraind worden voordat u deelneemt aan een wedstrijd. Aandacht voor kleine details is de sleutel om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt.

Het goede aan Magento is dat het een krachtige test-enablement-suite heeft die uw pre-release defecten aanzienlijk kan verminderen. Dit vertaalt zich op zijn beurt in minder ontevreden klanten en nog minder fouten, waardoor u tijd en geld bespaart.

Bovendien biedt Magento een op ontwikkelaars gericht testraamwerk op basis van PHPUnit, het Functional Testing Framework (FTF). Zelfs uw QA-team, als u er een heeft, zou dit framework graag gebruiken met een bewezen staat van dienst van stabiele prestaties.

Opmerkelijke voordelen van FTF: Hier zijn enkele belangrijke voordelen van FTF die u moet weten:

  • Voorverpakt biedt het alle standaard testscenario’s die de meeste kritieke functionele processen van uw e-store bepalen.
  • Terwijl u deze tests uitvoert, hetzij in geheel of één voor één, zal u merken dat alle fouten correct worden vastgelegd en aangevuld met schermafbeeldingen.
  • Dit platformonafhankelijke framework werkt op alle beschikbare besturingssystemen; uw Magento-ontwikkelaars hoeven zich er geen zorgen over te maken.

Er zijn zoveel andere goede functies in FTF die ervoor zorgen dat Magento de testcyclus gedeeltelijk automatiseert en de kwaliteit van uw gevormde Magento-code verbetert. Het is niet verkeerd om te zeggen dat je twee behoeften met één daad kunt vervullen. Dat wil zeggen, u kunt uw ontwikkelaars vrijmaken en tegelijkertijd uw klanten tevreden stellen.

SEO aanpassingsfuncties

Met zoveel bedrijven die strijden om dezelfde zoekwoorden, is het een enorme opgave om je e-winkel te zien opvallen. Dat is de reden waarom zoekmachine-optimalisatie een cruciaal onderdeel is van succesvolle online bedrijven. Inkomende leads die worden gevonden via organisch zoeken, hebben over het algemeen lagere acquisitiekosten en hogere conversiepercentages tegelijkertijd.

Met Magento bent u verzekerd van uw online zichtbaarheid, dankzij de uitgebreide reeks SEO-aanpassingsfuncties. U kunt de koppelingen beheren die via indexbeheer aan de zoekmachines worden doorgegeven. Er zijn tal van andere functies in Magento die uw SEO-analisten kunnen gebruiken voor het optimaliseren van uw webshop voor zoekmachines.

Hier moet u weten dat het niet de standaardfunctionaliteit van Magento is die het onderscheidt; het is eerder het verbazingwekkende ecosysteem van SEO-uitbreidingen aangeboden door verschillende leveranciers die u in staat stellen om SEO van uw Magento-site naar nieuwe hoogten te brengen.

U kunt overleggen met onze Magento-gecertificeerde oplossingsspecialisten met betrekking tot welke SEO-extensie het beste aansluit bij uw behoeften op het gebied van website-optimalisatie.

Maakt integratie mogelijk van populaire betalingsgateways

Met Magento 2 kunt u veel populaire betalingsgateways zoals PayPal, Braintree, Cybersource, WorldPay, enz. integreren. Zo kunt u er zeker van zijn dat uw e-winkel een betere gebruikerservaring voor het afrekenen heeft.

Voordelen van meerdere betalingsopties

met Magento 2 kunt u profiteren van de volgende voordelen:

  • Vergroot het bereik van uw publiek – Met verschillende betalingsopties in uw webwinkel kunt u met meerdere valuta’s omgaan en het zal een wereldwijd publiek aanspreken.
  • Verhoog het klantenbindingspercentage – Vaak is vastgesteld dat klanten de neiging hebben om het winkelwagentje te verlaten wanneer ze hun voorkeursbetaalopties niet vinden.
  • Laat uw e-winkel er legitiem uitzien – Heeft u ooit gemerkt dat gerenommeerde e-commercebedrijven een enkele betalingsoptie hebben? Uw e-commercebedrijf wordt door uw publiek als veilig, beveiligd en betrouwbaar ervaren als u professioneel lijkt met meerdere betalingsgateways.

Laten we nu eens een kijkje nemen naar de nadelen van Magento 2 die u zou moeten weten voordat u besluit dit platform te omarmen om uw e-commercedoelen te bereiken.

Volgens Statista prefereren online shoppers wereldwijd de credit card als betaalmiddel (42%), gevolgd door elektronisch betalen (inclusief PayPal als dit beschikbaar is, 39%) en debit card (28%)

quote

Nadelen van Magento 2

Hoewel Magento 2 een zeer krachtig digitaal platform is, komt het wel met zijn uitdagingen. We noemen een aantal van de nadelen van Magento 2 hieronder:

Langere time-to-market-periode

De time-to-market is de hoeveelheid tijd die het kost om een ​​product te ontwerpen en ontwikkelen voordat het beschikbaar is voor verkoop. Magento eist meer tijd voor het voorbereiden van een winkel, omdat het geen platform is om meteen mee aan de slag te gaan. Dus: als u alleen uw bedrijfsidee wilt testen, dan is dit niet de juiste optie.

Als u een winkel wilt bouwen die meegroeit met uw bedrijf, biedt Magento 2 u ongetwijfeld schaalbaarheid. Maar als u een kleine e-winkel met weinig producten lanceert, zijn de voordelen van Magento niet waarneembaar en is de time-to-market langer.

Veel vertrouwen op technisch personeel

Het is waar dat Magento 2 geavanceerde ontwikkelvaardigheden en kennis vereist over de uitbreidingen die geschikt zijn voor uw winkel, waardoor u afhankelijker bent van uw technische personeel.

Uw ontwikkelingsteam moet bekend zijn met de gehele installatie, zodat het geheel simpelweg niet fout kan gaan. Beginnende ontwikkelaars in het team kunnen verstrikt raken in de complexiteit van uw Magento-code, waardoor uw e-commerce website kwetsbaar blijft voor exploits of voor reparatie.

Zoals echter al eerder is aangegeven, kunt u met deze samenwerking met een Magento e-commerce ontwikkelingsbedrijf zoals wij, deze barricade tussen u en Magento voordelen soepel overwinnen.

Magento 1 uitbreidingen zijn niet overdraagbaar

In de meeste gevallen zijn Magento 1-extensies niet compatibel met Magento 2-code. Dus als u besluit te migreren van Magento 1 naar Magento 2, kunt u uw aangepaste thema’s en aangepaste extensies niet naar dit laatste porteren. U moet uitbreidingen kopen en integreren in uw Magento 2-winkel om de functionaliteiten te verbeteren.

Ongetwijfeld zal dit uw kosten verhogen, maar het zou u een kans geven om alle uitbreidingen die in uw e-winkel zijn geïntegreerd te bekijken. Onze Magento-ontwikkelaars adviseren dat u alleen de uitbreidingen installeert die voldoen aan uw bedrijfsbehoeften om uw toekomstige upgrades eenvoudig te houden.

Magento vereist investeringen

Het is waar dat je in geld moet investeren in geld of in tijd. De Magento Enterprise Edition bevat uitgebreide functies zoals:

  • verbeterd sitebeheer;
  • klantenbindingsprogramma’s;
  • verbeterd catalogusbeheer;
  • dynamische marketing- en managementfuncties; en
  • toegewijde 24/7 ondersteuning.

U moet echter wel bereid zijn om alleen voor de licentie $ 22.000 per jaar te delen.

Hoewel de Community-editie (Open Source-versie) gratis is, vereist het een aanzienlijke investering in tijd en een bepaald bedrag aan ontwikkelingskosten. Magento is een zeer complex en zeer georganiseerd systeem; om het meeste uit dit platform te halen, huurt u technische hulpmiddelen in met een aanzienlijke Magento ontwikkelingservaring.

Conclusie

Je krijgt bijna alles van Magento 2 dat je van een e-commerceplatform mag verwachten. Naast uitgebreide functies biedt het een flexibele benadering van verschillende functionele problemen.

Als u klaar bent om te delen met een behoorlijk goede som geld, dan kunt u gebruik maken van de reeks zakelijke functies van Magento. Het is gewoon perfect voor een bedrijf dat snel groeit.

Magento Commerce is een dure keuze in vergelijking met de Open Source-versie van het e-commerceplatform. Gezien de nauwgezette logica en complexiteit van het systeem, kan de ontwikkeling van uw e-commerce website maanden duren.

Bovendien, als u er niet in slaagt het juiste Magento-ontwikkelingsteam te kiezen voor uw e-commerceproject, zal het alleen maar erger worden. We hebben onze gewaardeerde klanten met hun online ondernemingen meer dan een decennium gesterkt; neem contact met ons op met uw Magento 2-vragen.

Wat is uw ervaring met Magento 2? Denkt u dat de voordelen de nadelen van Magento 2 compenseren? We horen graag van u; wees de eerste om uw gedachten en ideeën te delen door uw opmerkingen hieronder te laten.

 

Related Articles

Magento vs. Shopify: welke past beter bij de ontwikkeling van uw E-commerce?

  • November 13, 2017
  • 5 min. read time

Het juiste platform kiezen om uw online winkel te runnen is een ware uitdaging in een competitief segment als E-commerce. […]

Hoe gezond Is uw winkel Magento?[Infographic] – Helios Solutions

  • November 22, 2016

Heeft u een Magento winkel? Dan moet deze infographic een goede checklist voor uw e-commerce platform.

Top redenen om een Ecommerce website te bouwen met Magento

  • September 5, 2016

Sinds de officiële lancering in het jaar 2008, heeft Magento zic h zeker gevestigd als gespecialiseerde en zeer betaalbare eCommerce […]

Leave Comment