Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

Call-to-action: waarom het een integraal onderdeel is van de website van uw business?

Call-to-action is een integraal onderdeel van uw bedrijfswebsite. Als u hier nog geen aandacht aan heeft gegeven is dit een goed moment om dat wel te doen, beter laat dan nooit. Call-to-action of CTA is een goed hulpmiddel om meer leads te genereren voor uw online business en te groeien. Met een goed geplaatste CTA op een strategische locatie van uw pagina kunt u waardevolle informatie van uw bezoekers (potentiële klanten) verzamelen. U kunt deze informatie dan later gebruiken voor follow-ups met deze potentiële klanten en hen uitnodigen om de website vaker te bezoeken. Met dit artikel nemen we een kijkje op deze feature en hoe u het op uw website kunt implementeren.

oproep-tot-actie

Wat is CTA?

Het is een element op uw webpagina die bezoekers aanspreekt om een actie te ondernemen. De actie zou kunnen bestaan uit het bezoeken van een andere pagina, invullen van een contactformulier, inschrijvingsformuliers, etc.

Het element zou een aantrekkelijke button, afbeelding of gewoon een link met tekst kunnen zijn. Het moet voldoende overtuigend zijn zodat bezoekers klikken en de gevraagde actie uitvoeren. Er zijn over het algmeen twee soorten CTA:

  • Het eerste type stuurt uw bezoekers naar een product of aanbiedingen pagina waar hij/zij meer over de huidige aanbiedignen of specifieke producten kan vinden. Min of meer het promoten van uw speciale of belangrijkste producten.
  • Het tweede type CTA’s werken op basis van inbound marketing. Deze CTA zal de gebruiker naar een pagina sturen waar ze worden gevraagd om hun gegevens in te vullen op een formulier. Het invullen van formulieren kan een verplichten stap zijn voor het downloaden van bronnen of een gratis demo voor sommigen producten. Het tweede type CTA is effectiever dan de eerste en op veel websites worden ze gebruikt om leads te verzamelen.

Hoe creëer je een effectieve CTA?

  • Goede kennis van uw bedrijf en doelgroep is nodig voor het ontwerpen van een CTA voor uw website. Maak een CTA die direct wordt geassocieerd met producten of diensten die u verkoopt op uw website. Type 1 CTA spoort gebruikers aan om het product nu te kopen maar zal niet heel effectief werken. Het zien van dezelfde “koop nu” uitdrukking kan bezoekers irriteren en ervoor kiezen om uw website te verlaten
  • Een ander punt om in acht te nemen in dat uw CTA waardevol moet zijn voor uw bezoeker. Nadat ze formulieren hebben ingevuld, moeten ze direct erkenning krijgen zodat ze zich niet misleid voelen en loyale bezoekers worden.
  • Denk altijd na over het feit “welke oplossing of welk voordeel wordt aangeboden aan bezoekers?” Als uw bezoekers waarde in uw aanbieding zien, zullen ze niet twijfelen om dit te delen op social media en hiermee helpen om uw business te promoten.

Ontwerp een sterke CTA:

Hier zijn enkele korte tips om een resultaatgerichte CTA creëren

  • Headline moet aandacht trekken
  • Beschrijf de waarde of de oplossing die u uw bezoekers biedt
  • Gebruik bullets, genummerde lijsten in plaats van een lange paragraaf
  • Gebruik typische actie werkwoorden zoals: download nu, registreer, bezoek, etc
  • Gebruik contrast of andere kleuren dan de rest van de elementen op de pagina
  • Als u afbeeldingen gebruikt in CTA, zorg ervoor dat ze van hoge kwaliteit zijn

CTA Positioneren op webpagina:

Vooraan in het centrum is het meeste geschikt voor een CTA, maar het is niet altijd mogelijk om de CTA op zo’n plek te zetten. Zijbalk links of rechts zijn ook goede posities om een CTA te plaatsen. Wanneer u een CTA boven de vouw plaatst zullen ze veel beter presteren. Ze moeten zichtbaar zijn nadat de pagina’s geladen zijn en hiermee de aandacht van bezoekers trekken. U kunt ook pop-ups gebruiken met een afsluit knop. Geïnteresseerde bezoekers vullen het formulier in en ervaren direct de voordelen.

Neem contact met ons als u een Freelance WordPress Project wilt en voor meer informatie bezoek http://helios-solutions.nl/technology/wordpress-website-maken/

Related Articles

In-house Web Development tegenover Outsourcen: wat zijn de risico’s en wat levert het op?

  • May 4, 2018

Heeft u een eigen website? Het niet hebben van een website, in dit digitale tijdperk, betekent dat je een belangrijke […]

Top 5 trends die de UI vormen in 2018 en daarna

  • February 22, 2018

Het design landschap van de UI is zeer bewegelijk. Om concurrerend te blijven in deze snel veranderende omgeving moet je […]

In 2018 op zoek naar een efficiënte CMS? Dit moet je beslissen!

  • January 19, 2018

Het einde van het jaar is voor elk bedrijf een perfect moment om het jaar te evalueren, om lessen te […]

Leave Comment