Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

Het bouwen van een website vanuit gebruikersperspectief brengt succes

Het creëren van een geweldige gebruikerservaring is niet alleen afhankelijk van de stijl van de website, maar daarnaast gebruikersperceptie, gebruiker benodigdheden, en de algemene verwachting van de gebruiker. Ondanks de hoge mate van betrokkenheid van de gebruiker bij het ​​maken van een opmerkelijke en aangename gebruiker deskundigheid (UX), negeren diverse organisaties betrokkenheid van de gebruikers binnen de UX planning.

Gebruiker deskundigheid vanuit het perspectief van de gebruiker

De eerste keer dat een gebruiker een website bezoekt om door producten of diensten te bladeren, al dan niet op hun desktop of smartphone, zien ze de waarde enkele seconden na hun bezoek. De eerste indruk zou hen kunnen aantrekken. Het kan ze echter ook frustreren.

Gebruiker deskundigheid is wat een site definieert te in termen van de prijs, gebruiksgemak, en het niveau van plezier met betrekking tot deskundigheid. Een goede gebruiker deskundigheid toont een positieve reactie.

De manier waarop een gebruiker zich gedraagt ​​op een specifieke website is niet hetzelfde als hoe een andere gebruiker zich gedraagt. Toch zijn er een aantal gedrags-overeenkomsten die meestal worden aangeduid met gebruiker deskundigheid. Dit betekent dat de gebruiker kennis voor een groot deel onder invloed staat  van gebruiker perceptie.

De UX professionals zijn verantwoordelijk voor het verstrekken van een uitstekende browsing ervaring door zich te specialiseren in specifieke gebruiker verlangens. Het doel zou moeten zijn om een eenvoudige maar in het oog springende stijl te vormen. Verstandige stijl conventies kunnen nog niet worden gebruikt door organisaties omdat ze alle aspecten van gebruiker deskundigheid niet ten volle waar te nemen.

Samenwerking en samenhang op tal van terreinen, zoals de inhoud ontwikkeling, grafisch ontwerper, klantenservice, en ook het product- en het ontwikkelings team zorgt ervoor dat alle betrokken partijen op een lijn zitten en een standaard begrip delen. Deze samenwerking maakt elk team poging om een goede gebruikerservaring deskundigheid vormen.

Focus op Gebruiker levensbehoeften

Een belangrijke kwestie die browsing deskundigheid van de gebruiker verlicht is dat het vermogen van de planning tot hun onderscheidende wensen en taak prestatie voldoen. Een stijl die zou misschien mooi lijkt vanuit het ontwerpers perspectief, is soms niet bruikbaar vanuit het perspectief van de gebruiker. De meest effectieve planning conventies overbruggen de kloof tussen de ontwerper en de gebruiker beleving. Het doel zou moeten zijn om te richten op een realistische op de gebruiker gerichte context te creeren.

Gebruiker analyse is een deel dat organisaties niet zal steunen, met name in eventualiteiten van de goederen (agile proces). De methode in het begin niet van belang van UX ontwerpers in. Agile groepen negeren gebruiker analyse m.b.t. stijl en ideeën wegens gebrek aan tijd en middelen, negatieve ervaring te achterhalen met gebruikers, en het onvermogen om de stijl analyse uit te voeren. Dit resulteert in de ontwikkeling van een product waarvan de echte prijs is nog niet vastgesteld vanuit het perspectief van de gebruiker. Het resultaat is een slechte UX met lage waarde voor het bedrijfsleven.

Gebruiker analyse de planning methode versnellen en als gevolg zal de informatie verfijnen, polish te vergemakkelijken, en het opbouwen van goed opgeleide selecties. Getest data zal de kloof tussen tegengestelde argumenten van design beleidsmakers en de verschillende belanghebbenden over een besproken ontwerp-gedeelte overbruggen. Aanbrengen van de verantwoordelijkheid van de gebruikers te vestigen op een stijl deel is extra waardevol.

Ontwerpanalyse

Het toevoegen van doeltreffendheid voor het ontwerp door middel van analyse en observatie is dat de kern van ontwerpanalyse. Afgedwongen door een groot aantal stadia van de planning methode, stijl analyse heeft tot doel om de meest effectieve stijl resolutie voor de gebruikerservaring te realiseren.Gebruiker analyse en gebruikerstesten zijn 2 takken van stijl analyse. Gebruiker analyse wordt uitgevoerd voor en door de planningsfase. Gebruikers testen wordt gebruikt zodra de planning is voltooid.

Wie kan de planning gebruiken en wat is de context van het gebruik in termen van de taak prestatie?

Het beantwoorden van deze vragen resulteren in effectiviteit stijl als gevolg van hen perspectief van de gebruiker en het gedrag in gedachte. Style analyse zal ofwel kwalitatief of kwantitatief. De essentiële nadruk ligt context van de analyse en de relevantie van de techniek voor de eigenlijke stijl.

Het design team analyseert de analyse van informatie en komt met actie huiswaarts-gebonden resultaten door middel van storyboards, mentale modellen, enz. Het helpt om gebruikersgegevens, talent niveau, motivatie, en ook de overtuigingen van gebruikers te begrijpen. De technieken die gebruikt zouden kunnen worden zijn interviews, discours analysis, een vorm van kaart sorteren en taakanalyse. Usability testing onthult de specifieke interactie van gebruikers met het systeem als gevolg van wat gebruikers voelen, normaal gesproken verschilt dit van wat zij doen.

Een paradigma kan worden gebruikt voor usability / user testing via een groot aantal analysetechnieken. Guerrilla analyse klaar is op de plek met gebruikers of via externe analyse waar gebruikers worden betrokken door middel van online interactie. De gemaks kwestie is hoger in besloten analyse.

Zoekt u voor een website ontwikkeld van een WordPress Spécialiste. Mijn artikelen over Outsourcing Website Ontwikkeling India zouden kunnen helpen.

Related Articles

In-house Web Development tegenover Outsourcen: wat zijn de risico’s en wat levert het op?

  • May 4, 2018

Heeft u een eigen website? Het niet hebben van een website, in dit digitale tijdperk, betekent dat je een belangrijke […]

Top 5 trends die de UI vormen in 2018 en daarna

  • February 22, 2018

Het design landschap van de UI is zeer bewegelijk. Om concurrerend te blijven in deze snel veranderende omgeving moet je […]

In 2018 op zoek naar een efficiënte CMS? Dit moet je beslissen!

  • January 19, 2018

Het einde van het jaar is voor elk bedrijf een perfect moment om het jaar te evalueren, om lessen te […]

Leave Comment