Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

In 2018 op zoek naar een efficiënte CMS? Dit moet je beslissen!

CMS Ontwikkeling

Het einde van het jaar is voor elk bedrijf een perfect moment om het jaar te evalueren, om lessen te leren en om bruikbare resoluties in te voeren om het pad voorwaarts te verbeteren.

In deze post ligt onze focus op de CMS-website ontwikkelingsruimte die een grote chaos is geworden. Met meer dan een decennium ervaring in deze sector, hebben we met een groot aantal klanten gesproken. Uit die gesprekken hebben we geleerd dat deze niet-gereguleerde sector wordt overspoeld met bedrijven die niet over voldoende vaardigheden beschikken.

Als gevolg hiervan wordt het inhuren van CMS ontwikkeling services een enorme klus en dit kan gepaard gaan met het risico van verlies van uw volledige budget wanneer u samenwerkt met een verkeerde partner.

We willen niet dat je ooit wordt misleid! Dus begin met de volgende resoluties wanneer u uw volgende CMS-ontwikkelingsproject in 2018 en daarna in overweging neemt.

Beslis om een ​​gefundeerde en feit-georiënteerde beslissing te nemen

fact oriented decision

Leren is een noodzakelijke voorwaarde om een gefundeerde en geïnformeerde beslissing te nemen. Daarom, voordat je een project onderneemt moet er worden geleerd. Denkt u erover om enkele whitepapers te downloaden en weinig gesprekken met consultants aan te knopen? Dan zijn we er bang voor dat het niet gaat lukken.

Om te leren en onderwezen te worden, is veel meer nodig dan dat; het vergt tijd om uw bedrijfsbehoeften en vastberadenheid te evalueren en antwoorden te vinden op de vragen die u zonder enige vooringenomenheid hebt.

Leren is alles om een expert te worden over CMS-opties voor uw organisatie en u te helpen een goed geïnformeerde beslissing te nemen over de beste route voorwaarts. Het gaat er niet om om een oproep te doen op CMS-ontwikkelaars of om er een te selecteren die u waarschijnlijk de beste presentatie zal geven. Het is eerder duiken diep in de oceaan van kennis in plaats van surfen op de golven.

Hoe begin je jezelf te leren over CMS’s? Welnu, we stellen drie belangrijke gebieden voor om op te concentreren:

1. CMS-architectuur

Wanneer we CMS-architectuur noemen, gaat het niet om het uiterlijk van de gebruikersinterface, maar om de technologische architectuur van de software. Dit betekent dus dat u meer moet weten over “ontkoppeld” of “headless” CMS. Ook moet u woorden als “geïntegreerd” en “monolithisch” in de context van CMS begrijpen. Met andere woorden, u moet begrijpen hoe de inhoud wordt gemaakt, gecatalogiseerd en vervolgens wordt gedistribueerd.

Net als de architectuur van een gebouw is de architectuur van software van cruciaal belang, omdat een gebrekkige fundering het kan doen afbrokkelen.

2. Technologie

Technologie is ongetwijfeld de belangrijkste beslissende factor voor een organisatie; echter, vaak worden niet alle juiste redenen overwogen. Vaker wel dan niet, wordt een platform gekozen zonder enige legitieme redenering, alleen maar omdat dat platform het meest gebruikt wordt.

We stellen voor dat u uw maximale tijd aan onderzoek en leren op dit gebied besteedt, omdat de keuze die op dit gebied wordt gemaakt, bepalend zou zijn voor het succes of falen van uw project.

3. Kosten vooraf en lopende kosten

Als een outsourcing CMS ontwikkelingsbureau in India hebben we gezien dat onze klanten steeds dezelfde fout maakten bij het maken van een poging om de ware economie van elk platform te begrijpen.

Alle software heeft kosten die in 3 delen kunnen worden verdeeld:

  1. Voorafgaande kosten, zoals licentiekosten.

  2. Implementatiekosten, zoals ontwerp en ontwikkeling.

  3. Doorlopende kosten, zoals hosting, beheer, monitoring en onderhoud.

Naast al deze kosten moet u ook de kosten van voortdurende verbetering opnemen, anders loopt u het risico van stagnatie voor uw website of applicatie.

Daarom moet u grondig onderzoek doen om te weten wat de kosten van elk platform zijn.

Veel klanten raken bijvoorbeeld enthousiast over WordPress omdat het gratis is zonder licentiekosten. Zelfs marketingteams van grote bedrijven zijn meer dan blij om gelicentieerde software te dumpen en zo een ​​duik te nemen in de open-source wereld. Begrijpen ze echt de ware kosten?

Welnu, waarom praat u met onze WordPress CMS ontwikkelingsdeskundigen en krijgt u een schatting voor uw project.

Beslis om de status-quo uit te dagen

Resolve-to-challenge-the-status-quo

De CMS ruimte wordt belegerd met veel technologieën die al verouderd zijn. Heb je er ooit aan gedacht om het establishment in twijfel te trekken?

WordPress, de grootste speler, domineert de CMS ruimte doordat bijna 40 procent van de websites er in zijn ontwikkeld. Heb je je ooit afgevraagd waarom het veruit de populairste speler is?

Is dit het meest veilige en schaalbare platform? Ligt het aan de architectuur? Of komt het door prestaties?

Misschien, geen van bovenstaande! In feite wordt de populariteit van WordPress vooral bepaald door comfort. Het is altijd goed om te weten dat je niet alleen bent en dat als er dingen fout gaan, je de steun krijgt van een grote gemeenschap van ontwikkelaars en gebruikers.

Bovendien is het snel zodat u binnen een uur aan de slag kunt met uw site. Ook de prijsstelling is een andere reden dat deze technologie zo alomtegenwoordig is. Onthoud echter dat populariteit geen indicator is voor nut of efficiëntie!

Besluit daarom dieper te graven en op te letten voor de nieuwere CMS oplossingen die er zijn. Maak er ook een punt van om de werkelijke redenen te evalueren waarom één platform de voorkeursoplossing is. Vergelijk uw zakelijke vereisten met de functies en functionaliteiten die de CMS-oplossing biedt. En beslis daaruit de juiste pasvorm voor uw specifieke situatie.

Beslis om uw content toekomstbestendig te maken

Beslis om uw content toekomstbestendig te maken

Nee, we willen niet dat u een tarot kaartlezer bezoekt! Wat we bedoelen is dat, terwijl je CMS platformen onderzoekt je gewoon een beetje vooruit denkt en nadenkt over waar dit platform je verder brengt. Hoe zou uw bedrijf zich aanpassen aan de slijtage van tijd samen met dit CMS?

Als u deze stap overslaat, zal u in de toekomst mogelijk een beroep doen op de migratie van uw website, wat een enorme hoofdpijn zal bezorgen. Dit komt omdat de traditionele gekoppelde CMS en infrastructuur u niet toestaan ​​om op maat gemaakte ervaringen aan verschillende klantensegmenten te leveren.

Een ontkoppelde CMS levert daarentegen inhoud via een API (meestal RESTful JSON API), wat betekent dat u gemachtigd bent om uw inhoud overal en op elk apparaat te leveren.

Je zult niet beperkt blijven door front-end restricties, maar je kunt rijke webpagina toepassingen bouwen met sterk aangepaste lay-outs met behulp van JavaScript MVC-frameworks. Hier is hoe AngularJS-experts ontkoppelde Drupal kunnen gebruiken om rijke web ervaringen te creëren

Het is dus de hoogste tijd om over de toekomst na te denken en op zoek te gaan naar opties om uw inhoud via meerdere kanalen te verspreiden. U kunt samenwerken met ons team van CMS ontwikkelings specialisten en bespreken hoe u uw inhoud in de toekomst kunt beveiligen door u te richten op toekomstige technologische ontwikkelingen en andere strategieën voor het genereren van inkomsten.

Beslis om risico versus beloning te wegen

We zijn al meer dan een decennium professioneel actief in de CMS ruimte en willen graag een advies geven aan onze potentiële klanten. Het is dat je risico versus beloning zorgvuldig moet evalueren en het belang van dit concept niet onderschat.

Zorg ervoor dat je je huiswerk hebt gemaakt voordat je samenwerkt met een CMS ontwikkelingsbedrijf. Gebruik ten eerste uw persoonlijke en professionele netwerk door hen op een nauwkeurige manier bewust te maken van uw behoeften. U kunt ook gebruikmaken van de kracht van sociale mediakanalen om uw potentiële CMS ontwikkelingspartner te vinden. Tot slot, doe wat adequaat onderzoek met zoekmachines en profiteer van enkele merken.

Zodra u ze op de shortlist hebt gezet, kunt u het volgende overwegen voordat u ze in dienst neemt:

  • Begrijp de vereisten van uw project volledig, zodat u uw behoeften precies kunt definiëren aan het bedrijf dat u gaat huren.

  • Graaf diep in de vorige projecten die door uw potentiële partner zijn gedaan en ontdek of ze een bewezen staat van dienst hebben.

  • Vraag hen of zij u een toegewijde projectmanager zouden kunnen bieden; het lijkt misschien geen probleem, maar in feite kan het uw project maken of breken. Bij Helios begrijpen we de ernst van hoe culturele verschillen, hoewel subtiel, enorme communicatie kloven kunnen veroorzaken. Daarom hebben we internationale projectmanagers aan boord om effectieve communicatie mogelijk te maken.

  • Probeer een balans te vinden tussen kwaliteit en kosten. Uw website of web-app is het gezicht van uw bedrijf zijn, dus het is onverstandig om compromissen te sluiten met de kwaliteit. Zoek tegelijkertijd concurrerende tarieven bij uw potentiële partner.

  • Zoek naar een bedrijf dat een lange termijn partnerschap wil, omdat u voortdurende verbeteringen nodig heeft om relevant te blijven in uw branche.

Beslis om de typische CMS-cyclus in twijfel te trekken

Beslis om de typische CMS-cyclus in twijfel te trekken

Vaker dan niet, wanneer u een redesign van de website overweegt, ontdekt u dat het gemakkelijker is om te beginnen met een nieuwe CMS installatie dan dat u uw bestaande site naar de nieuwste versie migreert.

Vraagt ​​u zich af waarom dit gebeurt? Nou, om te beginnen zijn de meeste CMS’s die er zijn, gebouwd om verschillende use-cases af te handelen en daarmee de front-end mogelijkheden te beperken. Wanneer u uw website op maat zou laten ontwerpen, zou u willen dat uw CMS de nieuwe lay-out afhandelt, echter alleen om te ontdekken dat deze incompatibel is.

U zou merken dat plug-ins, uitbreidingen of modules in de loop der jaren al zijn veranderd en als u voor een nieuwe leverancier kiest, blijft u gewoon verzekerd van een nieuwe installatie. Dit is duidelijk omdat niemand echt wil omgaan met het werk van iemand anders waarin zij niet betrokken waren.

Sterker nog, vaak wordt de CMS-installatie geleverd met de uitgifte van technische schuld die meestal voorkomt wanneer u een eenvoudiger en sneller traject kiest in plaats van een betere aanpak te gebruiken die langer zou hebben geduurd. Daarom zou u, na een paar jaar gebruik te hebben gemaakt van het CMS, geld moeten uitgeven aan kleine en incrementele verbeteringen die, indien niet verzorgd, vervolgens leiden tot herontwikkeling.

Deze typische CMS-cyclus moet worden uitgedaagd als u wilt dat uw CMS twee of meer merkgerelateerde herontwerpen overleeft. In plaats van een traditioneel gekoppeld CMS te kiezen dat nauw is geïntegreerd met de front-end, moet u dus een ontkoppelde CMS kiezen die volledig is gescheiden van de gebruikerservaring.

Door een headless CMS’s aan te nemen, kunt u zich eenvoudig concentreren op innovatief ontwerp en op schone en toekomstbestendige inhoud, omdat al het afval van de installatie al is verwijderd.

Wanneer u daarom een CMS investering in webontwikkeling in 2018 plant, moet u er rekening mee houden dat de typische CMS-cyclus kan worden doorbroken door nieuwe technologie te omarmen met de bereidheid zich aan te passen aan verandering.

Beslis om uniek te zijn

Beslis om uniek te zijn

Dit punt lijkt sterk op het doorbreken van de CMS-cyclus, maar het gaat om de gebruikerservaring. Dit is het moment om een significant verschil te maken als het gaat om gebruikerservaring.

Besluit om geen deel te worden van het tijdperk van ‘gelijkheid’ en daardoor te stagneren. Het goede nieuws is dat de front-end technologie die vandaag beschikbaar is, beter is dan ooit tevoren. Nog steeds is het de gelijkheid hoogtij, omdat het goedkoper, gemakkelijker en sneller is om de regels na te leven en in overeenstemming met iedereen te blijven.

Ook onze klanten vragen zelden om webdesigns die op het randje zijn, zodat ze op safe spelen. Onze CMS ontwikkelings experts houden er altijd van om de naald te verplaatsen en tegelijkertijd doelen te bereiken. Het is waar dat creativiteit niet gratis is, uniek is en kosten met zich meebrengt.

Veel bedrijven willen dat geld graag inzetten voor andere zakelijke initiatieven en lopen daarom achter de feiten aan.

Daarom moet uw nieuwjaarsresolutie in 2018 onder de massa opvallen door uniek te zijn en met een geheel nieuwe gebruikerservaring voor uw zakelijke website te komen.

Conclusie

Inmiddels beseft u wellicht hoe cruciaal het is om in 2018 onze huidige denkwijze en bestaande CMS-technologieën uit te dagen. Mee gaan met de stroom kan het risico van stagnatie opleveren en schadelijk zijn voor uw bedrijf.

Ben je klaar om de status-quo in 2018 aan te vechten? Dan zijn wij precies wat u zoekt: een stel enthousiaste techneuten met een bewezen staat van dienst op het gebied van klanttevredenheid.

Hoe was je ervaring met het ontwikkelen van CMS-websites tot nu toe? Laten we een gesprek beginnen; wees als eerste om uw opmerkingen hieronder te laten.

Gelukkig nieuwjaar; heb een voorspoedige 2018!

 

Related Articles

In-house Web Development tegenover Outsourcen: wat zijn de risico’s en wat levert het op?

  • May 4, 2018

Heeft u een eigen website? Het niet hebben van een website, in dit digitale tijdperk, betekent dat je een belangrijke […]

Top 5 trends die de UI vormen in 2018 en daarna

  • February 22, 2018

Het design landschap van de UI is zeer bewegelijk. Om concurrerend te blijven in deze snel veranderende omgeving moet je […]

Vier ontwerpbenaderingen om een uitstekende user interface (UI) te maken en uw merk te vestigen

  • November 27, 2017
  • 5 min. read time

Uw website speelt een cruciale rol in het vestigen van uw merk: het is doorgaans het eerste wat uw klant […]

Leave Comment