Helios Solutions

loading icon
Slide backgroundimage
Raja Speet
project managers
Jouw project managers in India
helpen de communicatie en culture
barrières te overbruggen
Bastiaan Terhorst

Top 5 trends die de UI vormen in 2018 en daarna

Top 5 trends die de UI vormen in 2018 en daarna

Het design landschap van de UI is zeer bewegelijk. Om concurrerend te blijven in deze snel veranderende omgeving moet je de huidige trends bijhouden en zorgen voor een snelle implementatie.

Als webontwerp- en ontwikkelingsbedrijf willen we de UI-trends bekijken die naar verwachting de show zullen stelen in 2018 door van belang te zijn voor de gebruiker.

Dit is wat u zou moeten doen om uw gebruikers een interactief avontuur te bieden en aan de verwachtingen van uw publiek te voldoen.

#1 Neem afscheid van het netwerk

1-Bid-farewell-to-the-grid

U kunt daar niet meer over uitkomen dat het raster niet alleen evenwicht, volgorde en consistentie biedt in webdesign, maar ook een gevoel van vertrouwdheid geeft aan bezoekers van de site.

Dit jaar zal een van de belangrijkste UI-trends de regels echter veranderen als het gaat om het raster. Ja, je zou meer van designs zonder grens kunnen zien. Apple heeft dit al in de praktijk gebracht door de iPhone X met een randloos scherm te lanceren.

Eerder waren ontwerpers vooral afhankelijke van rasters om logische en consistente blauwdrukken te maken. Onze nieuwe voorkeur voor de zogenaamde randloze schermen heeft echter de weg geëffend voor een nieuwe manier van denken.

We zullen waarschijnlijk meer ontwerpen te zien krijgen voor vloeiende vertelkunst, omdat UI-design experts de traditionele standaarden zullen herdefiniëren en proberen het beperkende en beperkende raster uit de weg te ruimen.

#2 Omarm de extra grote typografie

2-Embrace-the-oversized-typography

In 2018 en daarna zullen de meeste UI ontwerpers zich waarschijnlijk losmaken van traditionele grafische ontwerppraktijken. Een overschakeling naar een meer experimentele ruimte die ook creatief is. Vandaar dat u meer gedurfde en fraaie lettertypen kunt verwachten in plaats van de huidige die u tot nu toe zijn gebruikt.

Creatieve typografie in combinatie met onconventionele lay-outs, video, kleuren, animaties en afbeeldingen zullen een uitzonderlijke gebruikerservaring opleveren.

Gewoon typografie is niet het enige dat dit jaar groter wordt, maar je zou video’s ook full-screen kunnen gebruiken, wat later in dit artikel wordt besproken.

Omdat het platte ontwerp zich richt op simplistische typografie, kunnen ongelooflijk grotere lettertypen worden gebruikt om de aandacht van gebruikers te trekken bij gebrek aan mooie lettertypen.

Naast de aandacht van gebruikers trekken, zal een te grote typografie ook de bruikbaarheid van een site of app verbeteren, omdat gebruikers hierdoor minder tijd hoeven te besteden aan het zoeken naar informatie. Maak je daarom gereed om getuige te zijn van deze verandering van grote tekst dit jaar en daarna.

#3 Maak de weg vrij voor video op volledig scherm

3-Pave-the-way-for-full-screen-video

Als UI ontwerper heb je misschien al lang full-size beeld omarmd, maar nu is het tijd om plaats te maken voor video’s op volledig scherm, omdat een meeslepende video de aandacht trekt van de gebruiker.

Als bedrijfseigenaar kunt u gebruikmaken van dit zeer effectieve en dynamische medium om uw merkboodschap naar uw doelgroep te verspreiden.

De reden waarom full-screen video’s snel het meest opwindend worden in het ontwerpen van gebruikersinterfaces, is omdat ze extreem aantrekkelijk zijn en ook heel goed werken met een plat en minimalistisch ontwerp en websites met één pagina.

Er is echter niets nieuws over video’s op volledig scherm. Het is slechts de kwestie van tijd dat de houding van de gebruiker is veranderd dat ze de video op volledig scherm niet meer opdringerig vinden. En ja, ook Augmented Reality en Virtual Reality hebben een belangrijke rol gespeeld bij het veranderen van de perceptie van gebruikers naar video’s op volledig scherm, omdat men de meeslepende ervaringen erg ziet zitten.

#4 Vul palet met levendige kleuren

4-Fill-palette-with-vibrant-colours

Het belang van kleur in webdesign kan niet worden genegeerd; niet alleen kan het uw website gedenkwaardig maken en emotionele stimulatie oproepen, maar het kan ook de gebruikerservaring van uw doelgroep aangenamer maken. Dit kan op zijn beurt weer de conversiepercentages hoger maken.

Bovendien kan kleur u ook helpen bij het opbouwen van een inhoud hiërarchie door aandacht te vragen voor kritieke informatie en calls-to-action.

Bij Helios is het team van UI-ontwikkeling experts van mening dat 2018 het jaar zal worden van levendige kleuren die kracht, dynamiek en warmte zullen brengen op de startpagina van uw website.

Vandaar dat avontuurlijke ontwerpers kunnen uitkijken naar een jaar vol plezier en opwinding, omdat ze kunnen experimenteren met kleuren, van warm roze en zuur geel tot neongroen. Zolang ze de levendige kleurencombo’s verstandig implementeren en ervoor zorgen dat het oogvriendelijk is, kun je dit jaar enkele unieke en krachtige UI-ontwerpen verwachten.

Deze trend kan ook door merken worden gebruikt om website-personalisatie te creëren, omdat er zoveel ruimte is voor experimenten en differentiatie met meerkleurige gradiënten.

Dus maak je klaar om afscheid te nemen van saaie kleuren in webdesign en krachtige kleuren te omarmen die jouw stemmingen van merk weerspiegelen.

#5 Lange vormige content zal dominant zijn

5-Long-form-content-will-rule

Of je het nu een trend of een uitdaging vindt, in 2018 zal een lange vorm van content de boventoon voeren.

Er zijn veel voordelen van langwerpige inhoud; het stelt gebruikers in staat om alle informatie eenvoudig te zien door te scrollen in plaats van te schakelen via verschillende schermen. Bezoekers van de site vinden deze vloeiende beweging veel gebruiksvriendelijker in plaats van te klikken met daarbij meerdere omleidingen.

Daarnaast is content in lange vorm ook gunstig voor het optimaliseren van uw website voor zoekmachines. Dit komt omdat het plaatsen van diepgaande en informatieve inhoud op uw website hiervan profiteert door meer zichtbaarheid op internet te krijgen, sociaal te delen en de linkbuilding te verbeteren.

Langdurige inhoud stelt u dus in staat uzelf als autoriteit in uw respectieve branche te vestigen. Uw merk krijgt dus meer exposure en ook biologisch verkeer, wat resulteert in hogere conversiepercentages.

Geen wonder dat merken graag publiceren op lange inhoud en gebruik maken van de SEO-voordelen. Dit komt omdat deze strategie hen in staat stelt sitebezoekers om te zetten in terugkerende bezoekers en de laatste in loyale bezoekers.

De groeiende dominantie van lang vormige content zal innovatieve oplossingen van een UI-ontwikkelingsagentschap vereisen. Ons team van webontwikkeling experts maakt zich klaar om deze UI-uitdaging aan te gaan en kijkt ernaar uit om een ​​aantal innovatieve en experimentele ontwerpen te maken.

Conclusie

We denken dat deze eerder genoemde UI-ontwerp trends in 2018 in een stroomversnelling zullen komen en voordat u het webdesign uitbesteedt, houdt u ze constant in de gaten.

Als je een andere trend aan deze lijst wilt toevoegen, horen we dit graag door hieronder je opmerkingen achter te laten. U kunt ook uw ontwerpbehoeften bespreken met onze ontwikkelingsdeskundigen van de UI; klik hier om een ​​gesprek te starten.

Related Articles

In-house Web Development tegenover Outsourcen: wat zijn de risico’s en wat levert het op?

  • May 4, 2018

Heeft u een eigen website? Het niet hebben van een website, in dit digitale tijdperk, betekent dat je een belangrijke […]

In 2018 op zoek naar een efficiënte CMS? Dit moet je beslissen!

  • January 19, 2018

Het einde van het jaar is voor elk bedrijf een perfect moment om het jaar te evalueren, om lessen te […]

Vier ontwerpbenaderingen om een uitstekende user interface (UI) te maken en uw merk te vestigen

  • November 27, 2017
  • 5 min. read time

Uw website speelt een cruciale rol in het vestigen van uw merk: het is doorgaans het eerste wat uw klant […]

Leave Comment